fbpx

Warsztaty z zarządzania w sytuacji kryzysowej


Zachęcamy do udziału w warsztatach z zarządzania w sytuacji kryzysowej, które odbędą się w formie online. Ilość miejsc ograniczona.

Zarządzanie sytuacją kryzysową (Zoom)
8.12.2020, godz. 9:00-12:15
Prowadzenie Michał Faron

Cele warsztatu:
1. Zdefiniowanie sytuacji systemowo trudnej (kryzysowej) i wypracowywanie sposobów minimaxowych w kontekście zysków/strat emocjonalnych i rzeczowych.
2. Omówienie zagadnień związanych z konfliktem wraz z możliwymi dobrymi praktykami związanymi z zarządzaniem konfliktem.
3. Poszerzenie rozumienia odporności psychicznej w konflikcie, kryzysie, oporze.

Zagadnienia:
1. Sytuacja systemowo trudna / kryzys w relacjach dwustronnych i wielostronnych.
2. Psychologiczne aspekty kryzysu/konfliktu w relacjach.
3. Opór i objawy oporu.
4. Działania interwencyjne i prewencyjne w kryzysach / konfliktach i sytuacjach systemowo trudnych.

Michał Faron – trener, psychodramatysta, aktor teatru playback Hey!Now! 20 lat doświadczenia biznesowego. Wspiera grupy i organizacje w rozwoju.

Szczegóły na Facebooku: KLIKNIJ TUTAJ

Nabór na warsztaty zakończony.

***

O wielozadaniowości w czasie pandemii, czyli jak pracować, żeby nie zwariować (warsztaty online)
14.12.2020, godz. 10:00-13:00
Prowadzenie: Agata Etmanowicz

Opis:
Dobiega końca rok 2020. Bohater memów. Obiekt przekleństw. Rok twarzy skrytych za maseczkami, społecznego dystansu, niepewności, strachu, niepokoju… A także zmęczenia ekranem, przekładania wydarzeń, przenoszenia wydarzeń na onlajny, wersji hybrydowych, projektów w trzech scenariuszach.

Wyglądamy 2021 z utęsknieniem, z nadzieją, choć przecież wiemy, że… (przynajmniej przez jakiś czas) niewiele się zmieni. Czego właściwie wyglądamy? Powrotu do “tego jak było zanim to wszystko się zaczęło”?
Tylko czy sektor kultury jest w stanie tak po prostu wrócić do “przedpandemicznej normalności”? Są obszary, które prawdopodobnie zmieniły się bezpowrotnie. Na lepsze? Na gorsze? A to zależy jak na to spojrzeć… To co wydaje się być w tym momencie najistotniejsze, to to jakie lekcje wyciągnęliśmy_ęłyśmy, czego nauczył nas 2020.

Wraz z końcem 2020 czas więc na podsumowania i wniosków wyciąganie!
Jak pracować, żeby nie zwariować – w realu, na onlajnie i w wersjach hybrydowych? A przede wszystkim: jak nie być permanentnie i kompletnie zoomczonym_czoną?;)
Czy można planować tak, żeby świat przestał nas zaskakiwać?
Jak niezależnie od (niesprzyjających) okoliczności nie stracić swojej publiczności?
Co zostawić w 2020, a co zabrać ze sobą do 2021?

Agata Etmanowicz – założycielka Fundacji Impact, wspiera organizacje kulturalne w umiejscawianiu odbiorców w centrum wszystkiego co robią, rozpowszechniając wartości pracy zgodne z filozofią „audience development”. Wspólnie z Art Factory z Łodzi tworzy ART_INKUBATOR — miejsce, które wspiera rozwój młodych, kreatywnych przedsiębiorców, tak lokalnie, jak i międzynarodowo. Z Fundacją Polska Bez Barier promuje dostępność we wszystkich aspektach życia — od architektury,projektowania, po produkcję wydarzeń kulturalnych. Prowadzi działania wspierające profesjonalne podejście do sportu adaptacyjnego.

Formularz zapisów: KLIKNIJ TUTAJ
Szczegóły na Facebooku: KLIKNIJ TUTAJ

***

Studnia z narzędziami, czyli jak nie przepaść w sieci (ClickMeeting lub Zoom)
cz. 1. 15.12.2020, godz. 10:30-12:00
cz. 2. 17.12.2020, godz. 10:30 – 12:30
Prowadzenie: Maja Dobiasz-Krysiak

Opis:
Wszyscy je znamy, ale tak łatwo się gubią – przepadają jak w studni. Czasem są łatwe w obsłudze, innym razem trudno nam poznać wszystkie ich funkcjonalności. Poznajcie małe narzędzia do angażującej pracy on-line. Jak najlepiej je wykorzystać do animacyjnej pracy w sieci? Spotkajmy się na webinarium i warsztacie. Podczas pierwszego spotkania poznamy przykłady dobrych praktyk animacyjnych z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych. Na drugim spotkaniu omówimy działania wykonane przez uczestników i uczestniczki pierwszego spotkania i udzielimy sobie budującej informacji zwrotnej.
Maja Dobiasz-Krysiak – animatorka i antropolożka kultury. Przez 10 lat koordynowała i współtworzyła programy wsparcia nauczycieli i nauczycielek w Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej w dziale Kultura i Media. Za program „Sztuka zaangażowania. Rezydencje animacyjne w MOS-ach i MOW-ach” nagrodzona Warszawską Nagrodą Edukacji Kulturalnej. Ekspertka ds. merytorycznych w pierwszym wojewódzkim programie wsparcia animatorów i edukatorów, Mazowieckim Programie Edukacji Kulturalnej. Nauczycielka akademicka – obroniła doktorat w Instytucie Kultury Polskiej UW. Trenerka, badaczka terenowa, autorka kursów, podręczników i artykułów poświęconych animacji kultury. Autorka mikrobloga Studnia z narzędziami. Narzędzia do angażującej pracy on-line.
Zapraszamy na bloga-portfolio: http://majadobiaszkrysiak.blogspot.com/
Szczegóły na Facebooku: KLIKNIJ TUTAJ

Nabór na warsztaty zakończony.

***

Rozwój zawodowy w wersji zdalnej – hit czy mit? (sesja facylitowana – Zoom)
16.12.2020, godz. 10:00-14:00
Prowadzenie: Żaneta Lipiec-Goj

Opis:
Praca w trybie home office może być w dłuższej perspektywie dużym obciążeniem psychicznym, jak i działać demotywująco.
Czy w tym trudnym, ale niosącym nowe możliwości czasie rozwój zawodowy jest możliwy? W jaki sposób można zadbać o swój WZROST w tak niepewnym czasie? Jakie działania przyczynią się do WZROSTU kompetencji i umiejętności wśród pracowników kultury? Jak wspomagać rozwój kariery na tle obecnych zmian i związanych z nią obaw i lęków?
Podczas 4 godzinnej sesji uczestnicy będą wspólnie pracować nad znalezieniem jak najlepszych rozwiązań, które będą pomocne w zaopiekowaniu tematu rozwoju zawodowego w tym trudnym czasie. W trakcie spotkania wspólnymi siłami poszukają odpowiedzi na wyżej postawione pytania.
Wypracowane rozwiązania będą gotowym zestawem działań, które będą drogowskazem w obszarze rozwoju kariery.
Korzyści płynące ze spotkania :
wypracowanie rozwiązań, które będą pomocne przy samoorganizacji oraz przyjmowaniu na siebie odpowiedzialności za rozwój kariery zawodowej,
poznanie wybranych metod facylitacyjnych oraz ich zastosowania w pracy z zespołami,
wymiana doświadczeń z innymi animatorami kultury,
inspiracje do pracy.
Żaneta Lipiec – Goj – jestem coachem, facylitatorem, trenerem i entuzjastką komunikacji empatycznej. Mam wieloletnie doświadczenie menadżerskie, dzięki czemu posiadam szerokie kompetencje w motywowaniu i rozwijaniu ludzi. Pasjonuje mnie praca z grupą i wydobywanie z niej potencjału. Prowadzę warsztaty rozwojowe w oparciu o filozofię NVC. Wierzę w siłę zespołu i potęgę wymiany doświadczeń.

Formularz zapisów: KLIKNIJ TUTAJ (zapisy do 11.12.2020 do godz. 9:00)
Szczegóły na Facebooku: KLIKNIJ TUTAJ

***

Równowaga w działaniu – jak zadbać o siebie, pracując z ludźmi (spotkanie online)
18.12.2020, godz. 10:30-13:30
Prowadzenie: Karolina Pluta

Opis:
Czy animatorki i animatorzy kultury mogą tak o sobie powiedzieć? Czym jest dbanie o siebie i jak to robić, pracując na co dzień z innymi ludźmi i ich twórczymi pomysłami? A jak zadbać o siebie, kiedy dodatkowo rzeczywistość za oknem cechuje ciągła niepewność?
Celem warsztatu jest wzmocnienie nas – osób pracujących w kulturze z innymi i dla innych.
Jak to zrobić? Podczas warsztatu spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie, podzielimy się też swoimi sprawdzonymi sposobami, które pozwalają ustanowić nasze granice w działaniu.
Karolina Pluta – trenerka, pedagożka teatru, certyfikowana tutorka Szkoły Liderów, członkini zarządu Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Absolwentka Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych oraz rocznego kursu terapii tańcem i ruchem. Obecnie pracuje w dziale projektów lokalnych Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku oraz współpracuje przy projekcie Fundacji Culture Shock, dotyczącym wypalenia zawodowego w środowisku organizacji pozarządowych. Współtworzy kolektyw artystyczny Laboratorium Teatralno-Społeczne. W swojej pracy wykorzystuje m.in. metodę design thinking, pedagogikę teatru, pracę z ciałem, NVC, techniki projekcyjne.

Formularz zapisów: KLIKNIJ TUTAJ
Szczegóły na Facebooku: KLIKNIJ TUTAJ

***

Ilość miejsc ograniczona.
Udział w warsztatach jest bezpłatny.
O przyjęciu na warsztaty będziemy informować mailowo. Potwierdzenie udziału i link do warsztatu będziecie otrzymywać systematycznie zgodnie z kolejnością zapisów od 4.12.


Realizowane w ramach zadania KULTURA. PRZESTRZENIE INSPIRACJI. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Aktualności

Komentarze są wyłączone.