środy, godz. 17:00-18:30
Budynek Główny, os. Górali 5
Zajęcia dla niewielkiej grupy dzieci w wieku 9-12 lat o dziedzictwie kulturowym i przyrodniczym, szczególnie Nowej Huty.
Każde spotkania posiadają osobny temat. Podczas zajęć prowadzący i uczestnicy wspólnie podróżują po czasie i przestrzeni terenów Nowej Huty, odkrywając nowe tematy i obszary takie jak dziedzictwo niematerialne, architektura, rzeźby plenerowe czy Łąki Nowohuckie. Istotą spotkań jest nie tylko opowiadanie o dziedzictwie, ale przede wszystkim interpretowanie go wspólnie z uczestnikami i pobudzenie ich do własnych przemyśleń. Zgodnie z teorią interpretacji dziedzictwa Freemana Tildena prowadzący starają się wyjaśniać znaczenia i zależności dziedzictwa, dostosowując przekaz do możliwości i kompetencji odbiorców. Poprzez różne interaktywne formy warsztatowe tworzone są warunki do bezpośredniego doświadczania dziedzictwa i eksperymentowania z nim. Część zajęć odbywa się stacjonarnie w budynku, a część w formie warsztatów terenowych, spacerów i gier. Proponowana formuła prowadzi do lepszego zrozumienia otaczającej nas rzeczywistości kulturowej i przyrodniczej w jej złożonym całokształcie, a w efekcie do większej troski o nią.
Prowadzenie:
Magdalena Kotula – animatorka zajęć dla dzieci, absolwentka kulturoznawstwa ze specjalnością filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Julia Lachiewicz – animatorka zajęć dla dzieci, pasjonatka rękodzieła i kultury ludowej, absolwentka Turystyki i Rekreacji ze specjalnością Turystyka motywacyjna na Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie.
Honorujemy Krakowską Kartę Rodzinną 3+ i Krakowską Kartę Rodziny z Niepełnosprawnym Dzieckiem – 50% zniżki dla posiadacza karty po jej okazaniu.
Zapisy: Magdalena Kotula, m.kotula@okn.edu.pl, tel. 12 644 27 65 w. 20
Wstęp: 15 zł / zajęcia
Limit miejsc: 7 osób / zajęcia
Szczegółowe informacje:
Nowohuckie Laboratorium Dziedzictwa
Ośrodek Kultury im. C. K. Norwida
os. Górali 5, 31-959 Kraków
tel. 12 644 27 65 w. 20, m.kotula@okn.edu.pl
www.nhlab.okn.edu.pl
www.facebook.com/NHlabOKN